تولید و فروش انواع لامپ های فوق کم مصرف پاک نور ساخته شده با تکنولوژی SMD - فروش و اعطای عاملیت فروش انواع لامپ های اس ام دی با کیفیت عالی و قیمت مناسب

مخترع برق کیست ؟


مخترع برق کیست ؟

مخترع برق كيست؟

(این پرسش اندکی مسامحه آمیز مطرح شده است ، زیرا برق در طبیعت وجود دارد و قابل «اختراع» نیست.)

طبق گواهی تاریخ ، اولین کسانی که وجود الکتریسیته را در اجسام درک کردند و از آن سخن گفتند دانشمندان یونان باستان بوده اند. اقلیدس متوجه شد که اگر کهربا را با پارچه مالش دهند می تواند چیزهای سبکی مانند کاه را به خود جذب کند .

تا قرن هیجدهم میلادی شناخت بشر از این نیروی طبیعی تقریبا" در همین حد بود . در اواخر این قرن ( در سال 1799 ) دانشمندی ایتالیایی به نام الکساندر ولتا پیل الکتریکی ( باطری ) را اختراع کرد و بدین ترتیب برای نخستین بار الکتریسیته جاری تولید گردید و عصر برق در جهان آغاز شد .

 

قبل از ولتا یک دانشمند ایتالیایی به نام لوییچی گالوانی مشاهداتی روی قورباغه مرده کرده بود.در هنگام صاعقه او یک قورباغه بی پوست را از نرده خانه اش به وسیله یک قلاب مسی آویزان کرد. مشاهده شد که بدن جانور با هر صاعقه می لرزد. حتی وقتی که هوا طوفانی نبود حرکاتی در بدن حیوان دیده می شد.گالوانی به این نتیجه رسید که الکتریسیته در بدن قورباغه تولید شده است.

قورباغه برقی

ولتا از آزمایشهای روی قورباغه آگاه شد. ولی عقیده داشت که گالوانی در اینکه فکر می کند انقباضات قورباغه مربوط به خود قورباغه است در اشتباه است. او فکر کرد که انقباضات به علت تماس قلاب مسی با آهن نرده می باشد. او عقیده داشت که الکتریسیته در اثر تماس دو فلز تولید شده است.

ولتا برای اثبات نظر خود به آزمایش پرداخت. او روی میزی یک دیسک مسی و روی آن پارچه ای خیس خورده در آب و اسید سولفوریک و روی آن یک دیسک ساخته شده از روی و روی آنها مس  و روی مس پارچه قرار داد تا یک پیل ساخته شد. به دیسک مسی پائینی و به روی بالایی سیمی وصل نمود.او سر سیم ها را به هم وصل کرد وقتی به آرامی آنها را جدا می کرد جرقۀ الکتریکی زده می شد. تئوری او درست از کار درآمد.

اینگونه بود که باطری الکتریکی،پیل ولتا، باطری خشک به وجود آمد.ولتا دریافت که پارچه بزودی خشک می شود و جریان برق قطع می گردد.پس چند لیوان گرد هم گذاشت و در داخل هر یک آب و اسید ریخت و یک ورقه مس و یک ورقه روی، در آنها قرار داد.هر ورقۀ روی را به ورقۀ  لیوان بعد وصل نمود و ورقه مسی لیوان اول آزاد بود و قطب مثبت باطری را تشکیل می داد و ورقۀ روی لیوان آخر قطب منفی باطری بود.
ولتاچگونگی تولید جریان برق در داخل سیم را به مردم نشاند داد.آنها مشغول تکمیل باطری ولتا شدند و امروزه باطری لکلانشه،گرو،بونسن،دانیل و غیره در دسترس است.

آزمایش برق روی قورباغه

از ابتدای قرن نوزدهم از باطری به میزان وسیعی در آزمایشگاه ها و انجمن های علمی و نیز برای بعضی مصارف ( مانند فانوس های دریایی ) استفاده می شد . دومین گام بلند علمی برای تسخیر انرژی برق در سال 1831 و توسط مایکل فارادی – دانشمند انگلیسی – برداشته شد . در این سال فارادی توانست با ساختن نخستین دینام ساده و آزمایشگاهی ، با استفاده از میدان مغناطیسی ، الکتریسیته تولید کند . این امر راه را برای ساختن ژنراتورهای بزرگ هموار کرد . تکامل مولد های برق سالها به طول انجامید و سرانجام در سال 1867 نخستین ژنراتور واقعی و کارآمد توسط زیمنس (دانشمند و صنعتگر آلمانی) ساخته و به بازار عرضه شد. ادیسون ( 1931-1848 ) مخترع آمریکایی ، زمانی متولد شد که حدود نیم قرن از اختراع «پیل الکتریکی» می گذشت و مهندسان کشورهای اروپایی در حال تکمیل ساختمان ژنراتورهای برق بودند. از آنجا که روشنایی همواره یکی از مهمترین خواسته ها و نیازهای بشر بوده است با اختراع باطری ، دانشمندان زیادی به فکر استفاده از برق برای ایجاد روشنایی افتادند . همفری دیوی- دانشمند انگلیسی – نخستین کسی بود که توانست در سال 1813 اولین چراغ برق را ، با استفاده از دو میله زغالی که بین آنها جریان برق می گذشت ، اختراع کند . سالها از این چراغ برای روشنایی خیابانها و میادین برخی کشورهای اروپایی و نیز برای فانوس های دریایی استفاده می شد . این نوع لامپ مصرف بالایی داشت و چندان مقرون به صرفه نبود . توماس ادیسون در 21 اکتبر 1879 موفق به اختراع لامپ خلاء رشته ای ( لامپ های معمولی ) گردید . این لامپ نسبتا" ارزان و با دوام بود و به سرعت در تمام آمریکا و اروپا و سپس دیگر مناطق جهان مورد استفاده قرار گرفت . ادیسون در طول عمر خود بیش از 1200 اختراع به ثبت رسانید که مهمترین و مشهورترین آنها اختراع « لامپ برق » می باشد .

لامپ

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1945

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فروش لامپ های فوق کم مصرف SMD پاک نور

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما