تولید و فروش انواع لامپ های فوق کم مصرف پاک نور ساخته شده با تکنولوژی SMD - فروش و اعطای عاملیت فروش انواع لامپ های اس ام دی با کیفیت عالی و قیمت مناسب

تاریخچه لامپ


تاریخچه لامپ

تاریخچه لامپ

اختراع لامپ توسط دانشمندان زیادی مورد بررسی قرار گرفته تا در نهایت به دست ادیسون تکمیل و اختراع و تجاری سازی شد این لامپ ها بسیار پر مصرف بوده و طول عمر کمی نیز داشت و هزینه ساخت زیادی نیاز داشتند . نور این لامپ ها، در واقع مقاومت رشته سیمی که در اثر عبور جریان برق در فضای نسبتا خلاء وار داخل شیشه ایجاد می شد ، می باشد . اما تاریخچه لامپ را در این مطلب برای شما شرح می دهیم : لامپ هایی که روشنایی بوجود می آورند و شب را به اندازه روز روشن می نمایند و کاربرد زیادی در زندگی امروزه ما دارند در سال 1879 اختراع شدند ، این لامپ اولیه را فردی به نام توماس اوا معروف به ادیسون اختراع کرد این فرد تنها فردی نبود که روی این اختراع کار می کرد و افراد زیادی روی این اختراع فعالیت می نمودند که در تاریخچه لامپ بسیار تاثیر گذار بود . اما مواد اولیه ایی که ادیسون استفاده کرد بسیار در تجاری سازی این لامپ به او کمک نمود به طوری که طول عمر لامپها بیشتر شد و نور دهی انها را نیز بهتر گشت و دلیل آن هم به استفاده از خلاء بیشتر که باعث مقاومت بالاتر می شد و البته استفاده از سیم های رشته ایی بهتر نیز اثر زیادی در عمر این لامپها داشت . اما لامپ های حبابی در ابتدا توسط همفری دیوی ساخته شد در واقع اولین نفری که ایده و ساخت لامپ ها را داشت . او در سال 1802 مخترع یک باتری که جریان الکتریکی را در آن نگه می داشت ، بود و با کمک این اختراع (باتری) توانست نوری را تولید کند او با اتصال جریان به یک تکه کربن ، نوری را تولید کرد که تاکنون سابقه نداشت اما این نور دوام چندانی نداشت و از لحاظ اقتصادی و کاربردی ارزش چندانی نداشت .

لامپ

بعد از این دانشمند ، دانشمند دیگر انگلیسی به نام وارن دی لی رو بر روی این اختراع کار کرد او در سال 1840 توانست حلقه ایی از جنس پلاتینی را در لوله ای که خلاء نسبی در آن وجود داشت قرار داده و جریان را از آن عبور دهد و نور تولید کند این لامپ تقریبا لامپی بود که از نظر دوام طول عمری بهتر از لامپ دانشمند قبلی داشت اما از نظر هزینه ساخت با توجه به قیمت زیادی که پلاتین داشت اصلا به صرفه نبود . اما نوبت به دانشمند و فیزیکدان دیگری رسید که این اختراع را کمی کامل تر نماید دانشمند بعدی که دست به ساخت و اختراع لامپ حباب زد سوان انگلیسی بود وی در سال 1850 توانست لامپی را تولید کند که توسط رشته کاغذ های کربنی و قرار دادن آنها در شیشه حبابی نور تولید نماید و طول عمر بهتر داشته باشد اما طول عمر این لامپها نیز زیاد نبود اگر چه در صدر لامپ ها قبلی بود اما باز هم این لامپها زیاد به صرفه نبود تا اینکه با اختراع شدن و ساخته شدن پمپ های هوا یا خلاء سوان این لامپ ها را عیب یابی و دوباره ساخت . تا اینکه دانشمند معروف توماس ادیسون تحقیقات و آزمایشات خود را در راستای تولید و اختراع کامل لامپ های حباب در سال 1878 شروع کرد اما در همان سال دچار شکست های فراوانی در ثبت این اختراع شد اما شکست های فراوان وی را نتوانست از ادامه این مسیر باز دارد . وی رشته های گوناگون و با شکل های و جنس های متفاوتی را در لامپ ها آزمایش می کرد اما به هیچ نتیجه ایی نرسید تا اینکه وی توانست با استفاده از رشته های با جنس بامبو که کربنیزه شده بودند لامپی را اختراع نماید .که این لامپ طول عمر زیادی (چیزی نزدیک به 1200 ساعت ) داشت این لامپ توسط توماس ادیسون تجاری سازی شد و در سال 1880 به بازار عرضه شد . در کل لامپهای رشته ایی و حبابی مصرف زیادی و نور غیر یکنواختی داشتند با پیشرفت تکنولوژی امروزه تقریبا استفاده از این لامپ ها منسوخ شده و استفاده از لامپهای LED رواج یافته است .

  انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1104

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فروش لامپ های فوق کم مصرف SMD پاک نور

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما