تولید و فروش انواع لامپ های فوق کم مصرف پاک نور ساخته شده با تکنولوژی SMD - فروش و اعطای عاملیت فروش انواع لامپ های اس ام دی با کیفیت عالی و قیمت مناسب

چه کسی لامپ را اختراع کرد؟


چه کسی لامپ را اختراع کرد؟
⁣⁣➖➖➖➖➖➖➖


⁣ایده‌ی استفاده از الکتریسیته برای تولید روشنایی نخستین بار بیش از 200 سال پیش و توسط شیمیدان انگلیسی، «هامفری دیوی» (Humphrey Davy) مورد بررسی قرار گرفت. او نشان داد زمانی‌که جریان الکتریسیته از درون سیم عبور می‌کند، مقاومتش‌ باعث گرم شدن‌ آن تا نقطه‌ای می‌شود که شروع به ایجاد نور می‌کند. او همچنین مشکل کلیدی برای ساخت نخستین «لامپ رشته‌ای» کاربردی را هم شناسایی کرد: ماده‌ی ارزان‌قیمتی که هم به روشنی بسوزد و هم چندین ساعت دوام آورد.


اگرچه افتخار يافتن راه‌حل این مشکل اغلب به «توماس ادیسون» نسبت داده می‌شود، اما شیمیدانی انگلیسی به نام «وارن دِلارو» (Warren de La Rue) حدود 40 سال پیش از ادیسون توانسته بود این چالش علمی را برطرف کند. او از رشته‌های نازک با مقاومت بالا برای ایجاد روشنایی استفاده کرد و برای به تأخیر انداختن سوختن لامپ، رشته‌ها را از جنس فلزی با نقطه‌ی ذوب بالا که در خلأ قرار داشت، انتخاب کرد. انتخاب فلز گران‌قیمت پلاتین برای رشته‌ی لامپ و مشکلات روش او برای ایجاد خلأ، باعث غیراقتصادی بودن نتیجه‌ی کار شده بود. با این وجود و در سال 1878 (1257)، شیمیدان انگلیسی دیگری به نام «جوزف سوان» (Joseph Swan) از نخستین لامپ رشته‌ای اقتصادی و بادوام رونمایی کرد، اما استفاده‌ی او از رشته‌های کربنی نسبتا ضخیم باعث سوختن سریع آن‌ها می‌شد. راه‌حل ادیسون برای ترکیب رشته‌های کربنی نازک با محفظه‌ی خلأ بهتر بود که توانست هر دو چالش علمی و اقتصادی طراحی حباب لامپ را همزمان حل کند.

  انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1419

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فروش لامپ های فوق کم مصرف SMD پاک نور

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما