تولید و فروش انواع لامپ های فوق کم مصرف پاک نور ساخته شده با تکنولوژی SMD - فروش و اعطای عاملیت فروش انواع لامپ های اس ام دی با کیفیت عالی و قیمت مناسب

موتور برق ۱۱۰ ولت


موتور برق ۱۱۰ ولت

از همان ابتدا باید حدس زده می شد که وقتی ادیسون توانست با چرخاندن محور ژنراتور، انرژی مکانیکی را به برق تبدیل کند، به فکر معکوس کردن این فرآیند هم خواهد افتاد. او در سال ۱۸۷۹ توانست اولین موتور برقی را تولید کند. این موتور برای کار با ولتاژ ۱۱۰ تا ۱۲۰مستقیم در کارگاه تحقیقاتی منلوپارک ساخته شد. جالب است که این موتور که در موزه یادمان ادیسون در نیوجرسی قرار دارد، هنوز هم سالم است و کار می کند. او کمتر از سه دهه بعد توانست اولین موتور یونیورسال را تولید کند که می توانست با تمام ولتاژ های برق کار کند.

ادیسون

اثر ادیسون
ادیسون گاهی به بررسی های نظری هم می پرداخت. او در سال ۱۸۸۲ کشف کرد که در فضای نزدیک به خلأ، الکتریسیته جاری می تواند بین دو سیم که با هم تماس ندارند جریان یابد. این پدیده به نام «اثر ادیسون» شناخته می شود. ولی خود ادیسون از آنجا که راهی برای استفاده از آن به ذهنش نرسید بررسی آن را ادامه نداد. سال ها بعد «آمبروز فلمینگ» با استفاده از این اثر، لامپ خلا را اختراع کرد و از آن برای آشکارسازی امواج رادیویی بهره برد. لامپ های خلأ را باید اولین زنجیره از صنعت بزرگ الکترونیک دانست. بنابراین دنیای الکترونیک هم وامدار ادیسون است.

لاستیک مصنوعی
برخی طرح اولیه لاستیک مصنوعی را هم به ادیسون نسبت می دهند. هرچند که در نهایت، یک سال بعد از مرگ ادیسون و در سال ۱۹۳۱ بود که لاستیک مصنوعی اختراع شد.

قطار برقی
ادیسون پس از اختراع موتور برقی به دنبال راهی برای استفاده از آن می گشت و برای این کار، دقیقا همان راهی را طی کرد که موتورهای بخار از ابتدا طی کردند. چند دهه پیش از آن، عصر بخار با استفاده از یک موتور بخار برای به حرکت در آوردن لوکوموتیو شروع شده بود و او هم همین کار را با موتور برقی انجام داد. فقط مشکل خط آهن بود که ادیسون آن را هم حل کرد. وی اولین قطار برقی جهان را در خود منلوپارک و برای جابجایی بار و مسافر در محوطه کارگاه به کار انداخت.


کارخانه سیمان پرتلند ادیسون
ادیسون مدت ها در سر داشت که چیزهای مختلفی را از جنس سیمان بسازد. اما این یکی بر خلاف بیشتر کارهای ادیسون موفق نبود. او بسیاری از دستگاه های خود از جمله فونوگراف را از جنس سیمان ساخت. ولی به علت سنگین وزن بودن سیمان و کیفیت آن روز محصولات سیمانی، این کار با موفقیت مواجه نشد. او حتی در سال ۱۹۰۷ سعی کرد تا یک خانه یکپارچه سیمانی را به کمک یک قالب مخصوص بسازد. کاری که با موفقیت مهندسی همراه بود ولی به موفقیت تجاری نرسید.

  انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 981

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فروش لامپ های فوق کم مصرف SMD پاک نور

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما